Si vous voulez faire une recherche par rapport aux images, allez ici.

Les objets sont une partie intégrante du gameplay de The Binding of Isaac. Ils peuvent modifier les statistiques d'un personnage, lui donner des capacités ou les modifier et toutes sortes d'autres choses.

Les objets sont divisés en catégories et types distincts. Certains sont passifs, donnant à Isaac un effet ou une capacité permanente, tandis que d'autres doivent être activés manuellement.

Les objets dropés dans le jeu ne disparaissent jamais (une pièce gagné lors d'une salle mais qui n'est pas récupérée restera là où elle est apparue). Si vous lâchez un objet pour le récupérer plus tard, il restera là où vous l'avez lâché.

Les différents types d'objets sont :

Objets ActivablesModifier

Les objets utilisables remplissent votre case d'objet utilisable (en haut à gauche du HUD). Vous ne pouvez en porter qu'un à la fois. Un objet utilisable peut être activée en utilisant la barre espace et, contrairement aux pilules et aux cartes, ils peuvent être réutilisés moyennant un certain nombre de salles débarrassés de ses ennemis. Chaque objet a un effet unique.La plupart des objets utilisables n’apparaissent qu'une fois par partie, il faudra donc parfois faire des choix pour ces objets.

Objets PassifsModifier

Ces objets, quand ils sont récupérés, donnent une effet permanent à Isaac. Ces objets ne peuvent être enlevés une fois récupérés, et comptent chacun pour une case pour l'écran de collection. Ces objets peuvent être obtenus de diverses manières et la plupart sont uniques du fait qu'une fois récupérés durant une partie, ils ne réapparaîtront plus durant cette même partie.

PilulesModifier

Ces objets sont à usage unique et se placent en bas à droite du HUD. On en trouve plusieurs sortes, chacune ayant un effet différent. Au début d'une partie, chaque sorte de pilule reçoit un effet aléatoire,qui restera le même durant toute la partie.Les pilules ne peuvent être identifiés qu'une fois essayés pour la première fois durant une partie, à moins que vous ne possédiez l'objet PHD, qui vous permettra de les identifier après un certain temps. SI vous prenez une pilule alors que vous possédez une carte ou un autre objet, ce dernier sera lâché à terre.

Cartes de TarotModifier

Ces objets sont à usage unique et se placent en bas à droite du HUD. On peut les identifier en les ramassant, et leur effet est unique et toujours le même. SI vous prenez une carte alors que vous possédez une pilule ou un autre objet, ce dernier sera lâché à terre.

TrinketsModifier

Les trinkets possèdent leur propre emplacement en bas à gauche de l'écran. Ils donnent des effets uniques à Isaac une fois ramassés. On ne peut en porter qu'un à la fois (sauf si vous possédez l'objet Mom's Purse, vous permettant d'en porter deux à la fois), en prendre un autre alors que vous en possédez déjà un fera tomber au sol celui que vous possédiez.

Objets RamassablesModifier

Ces objets sont lâchés en jeu et donnent un effet immédiat. Cette catégorie regroupe les pièces, les cœurs, les clés et les bombes. Ils disparaissent une fois ramassés.

Objets ActivablesModifier

Il y a 198 différents objets pouvant être collectés dans le jeu. Vous trouverez ci-dessous une liste de tous ces objets, séparés en différentes catégories. Certains d'entre eux changent l'apparence de votre personnage lorsque vous les prenez. Ces objets, une fois trouvé, peuvent être vu dans la page Collection.

CaractéristiquesModifier

Ces objets sont stockés dans les emplacements de la barre espace et sont utilisés une fois le bouton pressé. Ils se rechargent de deux manières différentes. Normalement, chaque objet nécessite un certain nombre de barres, qui se rechargent après chaque pièce nettoyé - quelques objets chargeront une barre à la fois, d'autres iront plus vite. A noter que seules les pièces possédant des portes fermés jusqu'à leurs nettoyage comptent - Boss, arènes, salles d'ennemis, etc.

L'objet nommé "Battery" peut remplir les barres durant un combat, en plus de la recharge normale. Un autre, le "9 Volt", recharge automatiquement 2 barres quand l'objet est utilisé ; cela réduit effectivement le nombre de pièce nécessaire pour charger l'objet si il nécessite 3 pièces ou plus pour être utilisé. Dans le Wrath of the Lamb DLC, il y a un autre objet, "Habit", qui recharge des barres quand des dommages sont pris. Pour voir une version plus clair de l'arrangement en jeu, rendez-vous à la page Collection.

Note : Deux objets activés sur le même étage garderont le même temps de chargement. C'est à dire que, si vous trouver un objet activable alors que vous en avez un non-chargé sur vous, l'objet que vous récupérerez ne sera pas chargé, mais possédera la même charge que le précédent. Cela peut-être observé dans la Library, qui peut faire apparaître 2 même livres.

Listes des objets activablesModifier

Objet Icône Effet Recharge Time
Anarchist Cookbook Anarchist Cookbook Icon

Spawns six troll bombs around the room.

3
The Bean The Bean Icon

Causes Isaac to have bad gas, poisoning any enemy in close vicinity.

1

Best Friend

Best Friend Icon

Deploys a decoy Isaac that eventually explodes with an increased blast radius.

Like all explosive attacks, the explosion can hurt Isaac if he is within the blast radius.

3
The Bible The Bible Icon

Upon activation, Isaac gains Flight, allowing him to pass over all obstacles in the current room. Instantly kills Mom, Mom's Heart and It Lives when activated, will kill Isaac when activated while fighting Satan, Isaac or ??? unless he has The Wafer.

6
Butter Bean Rebirth butter bean

Knockbacks all enemies on use

4
Blood Rights Blood Rights Icon

Deals a half-heart of damage to Isaac, which damages all enemies in the room.

0
Bob's Rotten Head Bobs Rotten Head Icon

Throws a bomb in the direction Isaac's facing. It does extreme damage, poisons the enemy for 5 seconds, and destroys rocks.

3
The Book Of Belial The Book Of Belial Icon

Adds 2 points of damage for the current room. Damage is further multiplied by 1.5x with the Blood Of The Martyr item. Also increases chances of a Devil Room spawning by 25%.

3
Book Of Revelations Book Of Revelations Icon

Adds 1 Soul Heart and makes the next boss a Horseman (except on XL Floors and on floors with fixed bosses such as Mom). Increases chances of a Devil Room spawning by 35%.

6
Book Of Secrets Book Of Secrets Icon

Upon first activation acts like a treasure map for the floor, on second it acts as a compass as well and on third acts as a blue map.

6
Book Of Shadows Book Of Shadows Icon

Grants Isaac invulnerability for 10 seconds.

3
The Book Of Sin The Book Of Sin Icon

Spawns a random Pick Up, Pill or Card.

4
The Boomerang The Boomerang Icon

Throw a boomerang, has a high chance to stun for 3 seconds (estimate), recharges in 6 seconds (estimate). Returning boomerang will not stun enemies.

0/Délais court
Box Of Spiders Box Of Spiders Icon

Summons 2-4 Blue Spiders

2
Breath Of Life Breath Of Life Icon

Grants invincibility while used. If the item is drained, Isaac will take damage.

0/Délais court
Butter Bean Rebirth butter bean

Knockbacks all enemies on use

0/Délais court

The Candle

The Candle Icon

Throws out a blue flame that can pass over gaps (but not through rocks) that damages anything in its path.

Recharges 3 seconds after firing.

0/Délais court
Converter Converter Icon

Converts soul hearts into heart containers.

0

Crack The Sky

Crack The Sky Icon

Summons multiple beams of light in random locations around the room, dealing a large amount of damage to any enemy that touches them.

4
Crystal Ball Crystal Ball Icon

Reveals the map and drops a random Tarot Card or Soul Heart.

6
The D6 The D6 Icon

Allows Isaac to re-roll collectible items in the current room into other items, depending on the current room's Item Pool.

6
D4 D4 Icon

Rerolls all upgrades on the player. (Does not reroll Azazel's brimstone).

6
D10 D10 Icon

Rerolls the enemies in a room. Only rerolls enemies that are still alive (does not spawn new enemies).

1

D20

D20 Icon

Randomly changes all Pick Ups in the current room.

6
D100 D100 Icon

Rerolls pickups, pedestral items and everything Isaac has (passive collectibles, trinket, pills, ...) except the D100.

6

Dad's Key

Dads Key Icon

Opens all doors in the current room when activated, except rooms which require a Key to open, such as Treasure Rooms and Libraries.

2
Dead Sea Scrolls Dead Sea Scrolls Icon

Uses a random Activated Item.

4
Deck of Cards Deck Of Cards Icon

Gives Isaac a random Tarot Card.

6
Doctor's Remote Doctors Remote Icon

Sets a big red target on the ground (similar to the Epic Fetus item) which can be controlled with the arrow keys or the mouse. After 6 seconds or by pressing space again, a huge explosive missile hits it, which damages all enemies caught in its blast radius.

3
Flush! Flush! Icon

Changes all enemies in room into poop. Does not work on all enemies (Knights immune).

6
Forget Me Now Forget Me Now Icon

When activated, the level ends and is freshly regenerated with new rooms, monsters, and items. Disappears after use.

Usage unique
The Gamekid The Gamekid Icon

Isaac turns into a Pac-Man-like creature for 5 seconds, gaining invincibility, +0.28 Speed, and the ability to damage enemies by touch, restoring a half-heart of health for every 2 enemies killed. Enemies will also turn blue and start fleeing from Isaac for the duration of the effect.

6

Guppy's Head

40px

Spawns 2-4 Blue Flies to damage enemies.

1

Guppy's Paw

30px

Removes one Heart Container in exchange for gaining 3 Soul Hearts.

0
Head Of Krampus class=pixelImage

A cross patterned brimstone shot, just like the Fallen and Krampus shoot.

3
How To Jump class=pixelImage

Gives Issac the ability to jump (over gaps, spikes etc.).

0
The Hourglass The Hourglass Icon

Upon activation, enemies and their projectiles are slowed down for 7.67 seconds.

2
Isaac's Tears Isaac's Tears Icon

Shoots a burst of tears in eight directions.
Recharges automatically as Isaac shoots normal tears.

6

IV Bag

40px

Upon activation, Isaac loses a half-heart (one whole heart in The Womb and onwards) for a random amount of coins, similar to the Blood Donation Machine.

0
The Jar The Jar Icon

When at full health, you can store up to 4 extra hearts in the jar (exclusive to store).

0
Kamikaze! Kamikaze Icon

Creates an explosion in the same area as Isaac, dealing one heart of damage to him and also damaging all enemies caught in the blast radius.

0
Lemon Mishap 35px

Creates a small yellow pool of Creep, which damages enemies that cross it.

2
Magic Fingers Magic Fingers Icon

For 1 Coin damages all enemies in the room.

0
Mom's Bottle Of Pills class=pixelImage

Gives Isaac a random Pill, and will cause him to drop any held Q-slot item (If any). The player will only receive six different pill types in one playthrough.

6
Mom's Bra 40px

Causes Isaac to wear a bra on his head for a short period of time, which freezes enemies for 5 seconds.

3
Mom's Pad 25px

Causes enemies to back away from Isaac for 5 seconds.

3
Monster Manual Monster Manual Icon

Summons a random familiar for the current room only, even if it is locked.

4
Monstro's Tooth 30px

Monstro jumps onto a random enemy, doing damage. Cannot be used in a fight against Monstro, but can be used against Monstro II.

3
Mr. Boom 40px

Drops a large bomb.

2
My Little Unicorn My Little Unicorn Icon

Grants Isaac invincibility for a short period of time. Isaac cannot fire tears during the invincibility effect, but he can damage enemies by touch. Increases Speed by 0.28 for the duration of the effect.

6
The Nail The Nail Icon

Adds one Soul Heart and allows the breaking of Rocks and damaging enemies by simply walking over them.

Increases Damage by 0.7 and decreases Speed by 0.18.

6
The Necronomicon The Necronomicon Icon

Damages all enemies in the room significantly.

6

Notched Axe

Notched Axe Icon

Breaks a single rock when activated.

3
Pandora's Box Pandora's Box Icon

Upon activation spawns random item and 2 Soul Heart.

Usage unique
The Pinking Shears 40px

Separates Isaac's head and body for the current room. Isaac's head will be controlled, which now has Flight, while his body will seek out enemies to attack by contact damage.

6
The Pony 40px

Upon use, Isaac will charge in the direction selected, and will become invincible during the charge, allowing him to damage enemies by touch. While equipped, passively increases Speed, and grants Flight.

4
The Poop The Poop Icon

Drops a pile of poop at his current location. This pile of poop may yield Hearts or Coins like regular poop.

1

Portable Slot

40px

Upon activation, 1 coin will be consumed, and a random Pick Up may drop, similar to the Slot Machine.

0

Prayer Card

Prayer Card Icon

Grants half an Eternal Heart per use.

6
Razor Blade Razor Blade Icon

Deals 1 Heart of damage to Isaac, which increases damage for the current room.

0
Red Candle Red Candle Icon

Shots out a flame which will leave a flame at the end of it's trail for a while that damage enemies.

0/Délais court

Remote Detonator

Remote Detonator Icon

Bombs you place explode only when you use this item.

Gives 5 bombs.

0
Satanic Bible class=pixelImage

Upon activation, Isaac gains a black heart.

6
Scissors Scissors Icon

Seperates Isaac's head and body, player controls the body and attacks fire tears from both body and stationary head.

6
Shoop Da Whoop! Shoop Da Whoop Icon

Fires a laser from Isaac's mouth.

3

Spider Butt

Spider Butt Icon

Damages all enemies in the room and and slows them and their projectiles down for 2.5 seconds (similar to The Hourglass).

2
Tammy's Head 40px

Shoots 10 tears in a circle around Isaac, which retain the size (damage), shot speed, and special effects (such as Poison) of Isaac's tears. The tears are not affected by tear-replacing items like Brimstone.

1

Telepathy For Dummies

40px

Gives Isaac homing tears for the current room. (Identical to Spoon Bender)

2
Teleport Teleport Icon

Teleports you to a random room on the level.

N/A
Undefined Undefined Icon

Teleports Isaac to either the Secret Room, Super Secret Room, Treasure Room, or I AM ERRORroom.

6
Unicorn Stump 40px

Provides temporary invincibility, but unlike My Little Unicorn you do not deal touch damage.

1
We Need To Go Deeper! We Need To Go Deeper Icon

Creates a trapdoor to go to the next floor. If used in The Womb, it will create a trapdoor to Sheol, even if the player hasn't unlocked it.
Does not work in Sheol, The Cathedral, or The Chest.

6

White Pony

40px

Upon use, Isaac will become invincible and charge in the direction selected, dealing damage to monsters touched. In addition, beams of light (similar to Crack The Sky) drop down in random locations around the room, damaging any enemies that touch them.

While equipped, increases Speed up to a minimum of 1.5, and grants Isaac Flight.

6
Yum Heart Yum Heart Icon

Restores 1 whole heart.

4

Objets PassifsModifier

Ces objets donnent généralement un coup de pouce à vos statistiques, ou ajoutent une capacité passive spéciale. Ils entrent en vigueur immédiatement une fois ramassés et restent jusqu'à la fin de la partie (à l'exception de plusieurs objets qui ne produisent aucun effet durable).

Edmund McMillen les a retranscrits in his blog dans les sous-catégories "weapon items" (tel que Number One), "stat padding items" (tel que Growth Hormones), "passive items" (tel que Mitre), et Familiars (tel que Little Gish).

Passive CollectiblesModifier

Objet Icône Effet

<3

Fichier:Less Than Three Icon.png

Increases available heart containers by 1 and restores all health.

???'s Only Friend class=pixelImage

Summons a big attack fly that you can control with the arrow keys

1up! class=pixelImage

Gives an extra life. Upon death, you will respawn in the previous room with full health and lose the 1up!.

20/20 20 20 Icon

Shoot 2 tears at once.

3 Dollar Bill

3 Dollar Bill Icon

Effect given changes every room.

9 Volt

9 Volt Icon

Leaves Isaac with two bars already charged after using an item.

Upon pickup, Isaac's current activated item will be fully charged.

Abaddon Abaddon Icon

Increases damage and evil stats, and tears have chance of inducing fear.

Abel

Abel Icon

Mirrors Isaac's movements. Shoots in opposite direction to the player.

Anemic Fichier:Rebirth anemic.png

On receiving damage leaves trail of blood that damages enemies standing on it.

Ankh

Ankh Icon

When killed, respawns in the previous room as ???, regardless of the fact he is unlocked or not.

After respawn, all future HP upgrades will be soul hearts only. Only works once.

Anti-Gravity Fichier:Anti Gravity Icon.png

Tears float on the spot they were fired, and fire simultaneously when you release arrow keys.

Aquarius Aquarius Icon

Isaac leaves a trail of tears that damages non-flying enemies.

Aries Fichier:Rebirth aries.png

Increases speed and adds contact damage.

Ball Of Bandages class=pixelImage

Gives Isaac an orbiting Ball of Bandages which acts like Meat Cube or an orbiting fly; blocks enemy projectiles and deals damage to enemies that touches it.

Ball of Tar Ball of Tar Icon

Isaac leaves a tar trail behind him, slowing enemies who walk on it.

The Battery

The Battery Icon

Gives Isaac an extra charge every 15 seconds per room, up to a maximum of 3 charges.

The Belt

The Belt Icon

Increases Speed by 2.

Best Bud Best Bud Icon

A fly orbital appears when Isaac takes damage.

BFFS! class=pixelImage

Makes orbitals and familiars larger. Increases power of all babies/minions (RoboBaby, etc.).

BBF BBF Icon

This familiar flies around the room and explodes once touched by an enemy and does big AOE damage. Be careful, if you are caught in the AOE blast you will take one heart damage. After a short delay, the fly will return to you and resume its sentinel state. The fly takes 10 seconds to re-spawn after blowing up.

Big Fan 45px

A large, slow-moving orbital that blocks shots and damages enemies.

The Black Bean

The Black Bean Icon

When taking damage, Isaac farts, causing poison damage to all enemies in range.

Black Candle Black Candle Icon

Prevents Curses. Grants one black heart. If obtained on a floor with a Curse, it will remove the Curse.

Black Lotus Black Lotus Icon

Grants the player one red heart container, one soul heart container, and one black heart container.

Blood Bag

40px

Increases HP by 1, Speed by 0.3, and restores 4 hearts.

More than one can be obtained during a same playthrough

Blood Clot Fichier:Rebirth blood clot.png

Increases Damage and Range for tears fired from left eye.

Blood Of The Martyr

50px

Increases Damage by 1, and turns Isaac's tears into blood tears. If collected with the The Book of Belial, damage will also be multiplied by 1.5x upon activation.

Bloody Lust

Bloody Lust Icon

Increases damage each time Isaac kills an enemy for the current room. (.28 damage per kill, caps at 3.3.)

Blue Cap Blue Cap Icon

HP + Shot speed down + Tears up

Blue Map Blue Map Icon

Shows secret and super secret room locations on the map

Bob's Brain Fichier:Rebirth bobs brain.png

A familiar that launches at enemies and explodes when it hits an enemy.

Bob's Curse

42px

Gives 5 bombs and grants all bombs poison effect.

Bobby-Bomb

45px

Gives Isaac 5 Bombs, and causes all dropped bombs to home towards the closest enemy.

The Body 40px

Adds 3 Heart Containers

Bogo Bombs Bogo Bombs Icon

2 bombs for every 1 bomb pickup

Bomb Bag

Bomb Bag Icon

Isaac is followed by a small bag that drops a Bomb, 1+1 Free, or a Troll Bomb every 3 rooms.

Boom!

40px

Gives 10 bombs.

Box

Box Icon

Spawns 1 of each item: 1 coin, 1 key, 1 bomb, 1 heart, 1 card, 1 pill, 1 trinket.

Breakfast

Breakfast Icon

Increases HP by 1.

Brimstone

35px

Changes tears to a chargeable laser, which pierces all objects in its path. Also multiplies damage by 3.

It can only be fired after a short charge-up period.

Broken Watch Broken Watch Icon

Has a low chance of all enemies being slowed significantly when entering a room.

Brother Bobby

Brother Bobby Icon

Follows Isaac around shooting normal tears.

Bucket Of Lard

40px

Gives two empty heart containers, heals by half a heart but decreases speed by 1.

Bum Friend

Bum Friend Icon

A portable Beggar who follows Isaac, pick up coins for himself, and occasionally drop Pick Ups. Does not spawn Collectibles. Can push around dropped bombs, similar to Meat Boy.

Butt Bombs

50px

Toxic blast and +5 bombs.

Caffeine Pill Fichier:Rebirth caffeine pill.png

Increases speed, decreases size and gives yellow pill.

Cain's_Other_Eye Cain&#039;s Other Eye Icon

Gives a familier that bounces around and shoots tears in the same direction as Isaac.

Cancer class=pixelImage

Adds three soul hearts. Gives poison touch. Makes Isaac glow blue upon taking damage, converting all received damage to only a half-heart for a while.

Capricorn Fichier:Rebirth capricorn.png

Increases all stats.

Cat-O-Nine-Tails

52px

Increases Shot Speed by 23%.

Celtic Cross

Celtic Cross Icon

Has a 20% to create a protective shield around Isaac upon taking damage, which grants him invulnerability to all forms of damage for 7 seconds.

Ceremonial Robes Ceremonial Robes Icon

Adds 3 Black Hearts and increases Sin/Evil.

Champion Belt class=pixelImage

Damage is increased and increases the chance of Champion enemies appearing.

Charm Of The Vampire

50px

Killing 13 monsters heals the player for half a heart.

Chemical Peel

Chemical Peel Icon

Tears fired from left eye do increased damage.

Chocolate Milk

Chocolate Milk Icon

Allows Isaac to charge shots, making them a lot stronger and larger, and turns them brown. Tears will no longer automatically fire while holding down arrow keys.

The Common Cold

The Common Cold Icon

Gives Isaac's shot a chance of poisoning enemies for a 2.5 seconds, and turns tears green.

The Compass

The Compass Icon

Reveals all special rooms (Boss Rooms, Treasure Rooms, Shops, etc.), but not Secret Rooms/Super Secret Rooms or regular rooms.

Contract From Below class=pixelImage

Greatly increases the chance of chests spawning when a player clears a room. Additionally, spawns two items (of the same type).

Cricket's Body Cricket&#039;s Body Icon

Increases tear stat and adds splash damage.

Cricket's Head Cricket&#039;s Head Icon

Increases damage by 1, and multiplies it by 1.5x.

Cube Of Meat 40px

The first pick up gives a floating cube similar to a Pretty Fly that damages enemies and blocks shots.

The second pick up changes it into a floating head that shoots red tears and blocks shots.

The third pick up changes it into a humanoid Meat Boy, who walks around chasing enemies, but no longer shoot projectiles.
(This stage and the last stage can push bombs around, which can damage Isaac if the player is not careful)

The fourth pick up increases his size and damage.

A fifth pick up will create another cube of meat orbital which then advances to another Super Meat Boy. However, it is not possible to have three or more Meat Boys, as the ninth cube will simply disappear on pickup.

40px40px40px40px

Cupid's Arrow

28px

Gives Isaac piercing tears that can travel through enemies. Removes knockback effect of tears.

Cursed Eye Cursed Eye Icon

Gives Isaac a charge shot which can fire up to four high speed tears. However, there is a chance of being warped out of the room upon taking damage while charging up your shots.

Daddy Longlegs Daddy Longlegs Icon

Daddy Long Legs' shadow follows Isaac and stomps on enemies.

Dark Bum Dark Bum Icon

A familiar that follows Isaac around and collects red hearts. For every one-and-a-half red hearts collected, Dark Bum will drop a soul heart.

Dark Matter Fichier:Rebirth dark matter.png

Turns your tears black. They will occasionally cause fear on hit, which turns the enemy purple, gives it a purple skull over its heads, and causes it to run from you without attacking for 5 seconds.

Dead Bird

Dead Bird Icon

Whenever Isaac takes damage, the bird starts attacking nearby enemies while flying over obstacles. The effect only lasts for the current room.

Dead Cat

Dead Cat Icon

Your HP is set to 1.

You are followed by a floating cat head and have 9 lives (these still count as deaths on the statistics screen).

You can increase your max HP as normal, but after each death it will reset to 1 again.

Dead Dove

65px

Gives Isaac spectral tears and flight.

Dead Onion Dead Onion Icon

Bigger spectral and piercing tears. Significantly reduces range and shot speed.

Death's Touch Death&#039;s Touch Icon

Piercing shots + Damage increase

Demon Baby

Demon Baby Icon

Follows Isaac and automatically fires at enemies in its reach.

Dessert

Dessert Icon

Increases available heart containers by 1.

Dinner

Dinner Icon

Increases available heart containers by 1.

Distant Admiration

Distant Admiration Icon

A red attack fly circles further out than the Halo of Flies/Pretty Flies, but closer than Forever Alone.

Deals more damage than Forever Alone.

A Dollar

A Dollar Icon

Gives Isaac 99 coins.
Can be found multiple times in a single playthrough.

Dr. Fetus

40px

Replaces Isaac's shot with a bomb.

Only one bomb can be shot at a time, and it will slide a fixed range before exploding.

Dry Baby Dry Baby Icon

Follows Isaac and blocks enemy shots. On hit has a chance of activating the Necronomicon effect (damage all enemies in the roomm)

E Coli class=pixelImage

Gives "Turdy Touch" Effect. Enemies that touch Isaac are changed into Poop.

Epic Fetus

37px

Tears become guided missiles (See Doctor's Remote).

Eve's Mascara Eve&#039;s Mascara Icon

Bigger tears. Greatly increases damage, but tears and shot speed down.

Experimental Treatment Experimental Treatment Icon

Increases all stats by 1 and then shuffles them.

Fanny Pack Fanny Pack Icon

Isaac has a chance to drop items when hit (hearts\boms\keys\coins)

Fate

Fate Icon

Isaac gains flight and an Eternal Heart.

Fire Mind Fire Mind Icon

Gives tears a flaming effect. Damages enemies over time and chance for explosion on tear impact with enemy to create a small pillar of fire.

Forever Alone

Forever Alone Icon

Spawns a blue attack fly that orbits a long distance from Isaac.

Gemini Gemini Icon

Gemini's fetus is attached to Isaac, and does touch damage to enemies.

Ghost Baby

Ghost Baby Icon

Familiar that shoots spectral tears.

Gimpy Fichier:Rebirth gimpy.png

Isaac has a chance to drop a Soul Heart whenever he receives damage.

Gnawed Leaf Fichier:Rebirth gnawed leaf.png

Isaac turns into an invulnerable statue when standing still.

Goat Head Fichier:Rebirth goat head.png

Increases chance to find a Devil Room.

Godhead Godhead Icon

Tears have a damaging halo around them. Halo can pierce through solid objects.

Growth Hormones

Growth Hormones Icon

Increase Speed and Damage by 2 each.

Guardian Angel

Guardian Angel Icon

Spawns a Guardian Angel that orbits Isaac.

Does damage on touch, blocks shots and doubles the speed of other orbitals.

Guillotine class=pixelImage

Isaac's head is removed from his body and floats around him.

Guppy's Collar Guppy&#039;s Collar Icon

50% chance to respawn with 1/2 heart after death.

Guppy's Hair Ball

55px

Loosely follows behind Isaac. Can be swung like a flail by rapidly spinning Isaac in a circle.

Grows bigger by killing enemies

Guppy's Tail

40px

Increases chance of gold chests and normal chests.

Habit

Habit Icon

When Isaac is hit, 3 points of an item's charge are filled.

The Halo

The Halo Icon

Increases all stats (Including Heart Containers) by one.

Halo Of Flies

35px

Grants 2 Fly orbitals that circle Isaac.

Blocks shots and damages Fly enemies on touch.

Harlequin Baby

Harlequin Baby Icon

Familiar that shoots a pair of tears diagonally every second while Isaac is firing.

Headless Baby Fichier:Rebirth headless baby.png

A familiar that follows Isaac and leaves trails of red Creep.

Hive Mind Hive Mind Icon

Increases the size of blue spiders and flies.

Holy Grail

Holy Grail Icon

Adds 1 empty heart container and gives flying ability.

Holy Mantle Fichier:Rebirth holy mantle.png

Nullifies damage once per room.

Holy Water

Holy Water Icon

When Isaac receives damage, the bottle breaks and a puddle of blue Creep forms, which damages non-flying enemies, similar to Lemon Mishap.

The bottle is reformed upon entering a different room.

Hot Bombs Hot Bombs Icon

Burning blast, and adds 5 bombs.

Humbling Bundle class=pixelImage

Turns pickups into '1+1 free' versions

Infamy Fichier:Rebirth infamy.png

Blocks half heart damage from direction Isaac is facing.

Infestation

Infestation Icon

1-3 Blue Flies randomly spawn every time Isaac gets hit.

Infestation 2

50px

Infestation shot. Sometimes spawns friendly spiders in place where enemy die.

The Inner Eye

The Inner Eye Icon

Gives Isaac a triple shot, sets Tears to minimum

Ipecac

37px

Green projectiles fired from the mouth causing poison/explosive damage.

Iron Bar Iron Bar Icon

Adds a chance to shoot iron tears which will confuse monsters if hit.

Isaac's Heart Isaac&#039;s Heart Icon

Isaac himself is now immune to all damage. A heart familiar appears and follows Isaac. If the heart is hurt, Isaac is hurt.

Jesus Juice

Jesus Juice Icon

Increases Damage by 0.5 and increases Range.

Judas' Shadow class=pixelImage

>Adds an extra life and upon death, it respawns Isaac as Judas' Shadow with only three black hearts.

Juicy Sack Juicy Sack Icon

A Familiar that follows behind Isaac. It drips a trail of creep, which slows enemies, and spawns 1-2 Blue Spiders after each room.

Key Piece 1 class=pixelImage

To be combined with Key Piece 2

Key Piece 2 class=pixelImage

To be combined with Key Piece 1

The Ladder

The Ladder Icon

Allows Isaac to walk across gaps one square across by automatically placing a ladder between the two walkables.

Latch Key Fichier:Rebirth latch key.png

Increases Luck and gives 2 keys.

Lazarus' Rags class=pixelImage

Upon dying, resurrect with one heart container and Anemic item.

Leech Leech Icon

Spawns a friendly familiar leech on the ground that hunts down enemies and heals you for half a heart each time it eats one.

Leo Leo Icon

Allows you to crush rocks when you walk over them

Libra Fichier:Rebirth libra.png

Gives you 6 coins, 6 bombs and 6 keys, and balances stats.

Lil' Brimstone Fichier:Rebirth lil brimstone.png

A familiar that shoots Brimstone beams.

Lil' Haunt Lil&#039; Haunt Icon

A familiar that damages enemies by chasing them as well as inducing the fear effect.

Little Baggy Little Baggy Icon

Gives Isaac a random Pill and add a slot pill

Little C.H.A.D.

30px

Isaac is followed by Little C.H.A.D, who will drop a half Heart every 2 rooms.

Little Chubby

Little Chubby Icon

Adds a small grub that follows Isaac.

Charges forward and deals touch damage to any enemies in her path. Will attack when the Isaac attacks with a moderate cooldown time before she can attack again.

Little Gish

Little Gish Icon

Follows Isaac around shooting tar projectiles that reduce enemies' movement speed, shot speed, and range for a few seconds.

Little Steve

30px

Follows Isaac around, shooting homing projectiles.

Loki's Horns

40px

Gives a random chance for projectiles to fire in a cross (+) pattern.

Lord Of The Pit

30px

Isaac can fly over all obstacles, including damage floors, spikes, rocks, and pits. Increases speed by 1.

Lost Contact Fichier:Lost Contact.png

Your tears can destroy enemy projectiles.

Lucky Foot

Lucky Foot Icon

All Pills picked up will have positive or neutral effects (same effect as the PHD, but without pill identification and neutral pills). Increases the chance of getting Pick Ups from clearing a room or from Poop and Fireplaces. Increases the chance of winning the Shell game in the Arcade room from 33% to roughly 50%. Increases the chances of getting items from Golden Chests.

The Ludovico Technique The Ludovico Technique Icon

Causes Isaac to control his tear independently from his body.

A Lump Of Coal

40px

Increases damage of tears based on amount of time in the air. 0.14 damage per frame, or 4.2 damage per second.(tear size increases as it gets further away).

Lunch

Lunch Icon

Increases available heart containers by 1.

Modèle:Maggy's Bow

Magic 8 Ball

Magic 8 Ball Icon

Increases Shot Speed.

Drops a Tarot Card when picked up.

Magic Mushroom

Magic Mushroom Icon

Fully heals Isaac, increases all Stats (excluding Rate Of Fire) by 1, and multiplies damage by 1.5x.

Magic Scab Magic Scab Icon

Increases luck and HP by 1.

Magneto

Magneto Icon

Pulls Pick Ups towards Isaac.

The Mark

The Mark Icon

Increases Damage by 1, Speed by 0.2, and adds one Soul Heart.

Match Book Match Book Icon

Grants Isaac 1 Black Heart and 3 bombs. Can also give troll bombs.

MEAT!

40px

Adds a heart container, and increases damage.

Midas' Touch class=pixelImage

Enemies that touch you are stunned and turn gold. Any enemy killed while in this state will drop a coin.

The Mind The Mind Icon

Reveals entire map.

Mini Mush Mini Mush Icon

Increases Speed and Range by 1. Can be found by blowing up mushrooms.

Missing Page 2 class=pixelImage

Damages enemies when health falls low.

Missing No. class=pixelImage

Mitre

Mitre Icon

Greatly increases the chance of replacing spawned hearts with soul hearts.

Mom's Coin Purse

40px

Spawns 4 random Pills around Isaac.

Mom's Contacts Mom&#039;s Contacts Icon

Some of Isaac's tears will randomly have a petrifying effect, which freezes enemies solid for a few seconds.

Mom's Eye

35px

Allows Isaac to fire tears from the back of his head.

Mom's Eyeshadow Mom&#039;s Eyeshadow Icon

Tears have a chance to charm enemies.

Mom's Heels

40px

Increases Range by 7.75.

Mom's Key Mom&#039;s Key Icon

Spawns 2 keys, and all keys from now on are found in pairs.

Mom's Knife

22px

Once collected, Isaac no longer shoots tears, he shoots a knife in boomerang style. The range of throw increases by charging the shot.

Can also be used as a melee weapon while not fired.

Mom's Lipstick

22px

Increases Range by 7.75.

Mom's Perfume Mom&#039;s Perfume Icon

Rate of fire up and 15% chance for tears to cause fear.

Mom's Purse

40px

Allows Isaac to hold 1 additional trinket.

Mom's Underwear

40px

Increases Range by 7.75.

Mom's Wig Mom&#039;s Wig Icon

Spawn blue spiders when an enemy is killed

Money = Power class=pixelImage

Increases damage based on the number of coins the player currently has.

Mongo Baby Mongo Baby Icon

A familiar which copies one of your other familiars. If you don't have a familiar, it will shoot normal tears.

Monstro's Lung Monstro&#039;s Lung Icon

Shots must be charged up, and when released they spray in a "shotgun" blast, similar to Monstro's attack.

Mr. Mega

44px

Gives Isaac 5 bombs, and makes all dropped bombs larger (Similar to the bomb dropped by Mr. Boom), which have an increased blast radius and increased damage.

The Mulligan

The Mulligan Icon

Chance to spawn Blue Flies on successful hits, which charge current target.

Mutant Spider

Mutant Spider Icon

Shoot four tears at once, greatly reduces tear firing rate.

My Reflection

My Reflection Icon

Gives Isaac's tears a boomerang effect, and sets range to default.

Mysterious Luquid

50px

Toxic splash damage.

Mystery Sack Mystery Sack Icon

Number One

Number One Icon

Sets Isaac's tears to their maximum rate of fire and minimum range.

The Negative The Negative Icon

Allows access to Dark Room

Odd Mushroom (Large)

40px

Increases damage by 0.3, adds an empty Heart Container, increases range by 2.75 and reduces Speed by 0.1.

Odd Mushroom (Thin)

Odd Mushroom (Thin) Icon

Increases Speed by 1, sets Rate Of Fire to maximum while reducing Damage by 1.

Old Bandage Old Bandage Icon

Adds one empty heart container.

Ouija Board

Ouija Board Icon

Turns Isaac's tears spectral, allowing them to go through rocks or obstacles.

The Pact The Pact Icon

Increases Damage by 0.5 and Rate Of Fire by 0.7. The player also gains 2 Soul Hearts.

Pageant Boy

Pageant Boy Icon

Spawns several coins around Isaac.

The Parasite

The Parasite Icon

Makes the Isaac's tears split in two when they hit something.

The Peeper

The Peeper Icon

Gives Isaac a familiar eye that floats around the room, damaging enemies on contact

Tears fired from left eye become red (cosmetic only)

Pentagram

Pentagram Icon

Increases Damage by 1 and increases chances of the Devil Room appearing by 20%..

PHD

PHD Icon

Changes negative Pill effects into positive ones. Also causes Blood Donation Machines to drop more money. Restores 2 hearts upon pickup.

Pisces

50px

Tears up and knock-back shot.

Piggy Bank Piggy Bank Icon

Gives 3 pennies on pick-up. Every time Isaac is damaged, he will drop one additional penny.

Placenta Fichier:Rebirth placenta.png

Increases max health by 1, and adds red heart regeneration.

The Polaroid The Polaroid Icon

If Isaac survives damage with less than one red heart, he will receive a shield similar to the Book Of Shadows for 5 seconds. This effect ignores other heart types and thus always works for ???.

Polyphemus

Polyphemus Icon

Makes Isaac shoot one huge tear. Also reduces Tears to minimum. Damage increased by 4 and then multiplied by 2.

If tear does more damage than an enemy's life, the tear continues to travel with the extra remaining damage.

Proptosis Proptosis Icon

Tears start out massive with high damage, and then shrink down and become weaker over a short range.

Punching Bag Punching Bag Icon

Spawns a Mulligan Familiar that will wander the room randomly. Enemies will attack the Mulligan if it's closer.

Pyro

Pyro Icon

Adds 99 Bombs.

Pyromaniac Pyromaniac Icon

Isaac heals 1 heart instead of taking damage by a explosive blast from source. Adds 5 bombs.

A Quarter

A Quarter Icon

Gives you 25 pennies.

Rainbow Baby

Rainbow Baby Icon

Tear Effect changes every shot.

Raw Liver

Raw Liver Icon

Increases available Heart Containers by 2 and completely restores health.

The Relic

The Relic Icon

Isaac is followed by a small blue cross that will drop a Soul Heart every 5 rooms.

Robo-Baby

30px

Follows Isaac around, shooting enemies with an eye laser similar to Technology.

Robo-Baby 2.0 Robo-Baby 2.0 Icon

Fires lasers at any enemy in its line of sight and moves based onthe direction Isaac is firing tears

Roid Rage

Roid Rage Icon

Increases Speed by 0.6. Does NOT increase range.

Rosary

Rosary Icon

Adds 3 Soul Hearts and increases the chance for The Bible to appear in the Shop.

Rotten Baby Fichier:Rebirth rotten baby.png

Companion that shoots attack flies.

Rotten Meat

Rotten Meat Icon

Increases available heart containers by 1.

Rubber Cement Rubber Cement Icon

Tears bounce off walls and obstacles (including enemies).

Sack Of Pennies

36px

Isaac is followed by a small bag that drops a coin every 2 rooms.
Usually a penny, sometimes a nickel.

Sacred Heart

40px

Shots are larger, travel slower and home in on enemies. Damage is multiplied. (Multiplies damage by X2.3+1, -0.4 tears, -0.25 shot speed.)

Gives 1 Soul Heart and restores full Health on Pick up.

Sacrificial Knife class=pixelImage

Dagger orbits Isaac, dealing very high damage.

Sad Bombs Sad Bombs Icon

Bombs do regular blast damage, as well as shooting 8 tears off in every direction, similar to Tammy's Head. The tears are affected by any tear modifiers Isaac has on his own tears.

The Sad Onion

The Sad Onion Icon

Increases tears by 0.7.

Safety Pin Safety Pin Icon

Increases range and shot speed, while adding 1 Black Heart.

Sagittarius Sagittarius Icon

Increases shot speed, and adds penetrative shots.

Samson's Chains Samson&#039;s Chains Icon

Pull a chain and ball behind you that will damage enemies on contact and is able to break stones.

Scapular

Scapular Icon

Once per room, when Isaac is reduced to his last half red Heart, the aura around his head temporarily vanishes and he is granted one Soul Heart.

Scorpio Fichier:Rebirth scorpion.png

Gives poison tears.

Screw Fichier:Rebirth screw.png

Increases tears and shot speed by 1.

Sharp Plug Sharp Plug Icon

When your item is depleted (0 charges), it will fully charge your item using 3 red hearts.

Sissy Longlegs Fichier:Rebirth sissy longlegs.png

Companion that spawns attack spiders.

Sister Maggy

Sister Maggy Icon

Follows Isaac around shooting blood tears.

Skatole

40px

All the various fly type enemies no longer harm you, shoot, or split.

Skeleton Key

22px

Sets your key count to the maximum of 99.

The Small Rock The Small Rock Icon

Increases damage and tears, but decreases speed.

Smart Fly Smart Fly Icon

After Isaac takes damage, this fly will deal continuous touch damage to whatever enemy caused the damage until it is dead. The fly will then systematically attack 1 enemy at a time until the room is cleared.

SMB Super Fan!

SMB Super Fan Icon

Increases all stats except Speed by 1. Reduces Speed by 1.

A Snack Fichier:Rebirth a snack.png

Increases available heart containers by 1.

Soy Milk Soy Milk Icon

Tears shrink and do much less damage, but fire in very rapid succession.

The Soul The Soul Icon

Adds 2 Soul Hearts, Slightly repels enemy shots

Speed Ball

Speed Ball Icon

Increases movement speed and causes tears to travel faster.

Spelunker Hat

Spelunker Hat Icon

Reveals the Secret Room and Top Secret Room when passing by it and reveals if a room contains a mini-boss.

Spider Bite 40px

Gives Isaac's shots a chance of slowing enemies for 2.5 seconds.

Spider Baby Fichier:Rebirth spider baby.png

Spawns spider Familiars when Isaac receives damage.

Spirit Of The Night

40px

Grants Isaac flight and spectral tears.

Spoon Bender

Spoon Bender Icon

Gives Isaac's shots the ability to curve towards enemies.

Squeezy

Squeezy Icon

+1 tears and spawns 2 soul hearts.

Starter Deck 40px

Isaac can hold 2 cards at once and all pills are replaced by cards.

Steam Sale

Steam Sale Icon

Reduces all Shop prices by 50%, rounded down when an item, rounded up when a pickup.

Stem Cells

Stem Cells Icon

Adds an extra Heart Container, heals a half heart, and increases Shot Speed.

Steven 40px

Increases Damage by 1.

Stigmata

Stigmata Icon

Boosts Isaac's damage by 0.3 and grants you one heart container.

Stop Watch Stop Watch Icon

Permanently slows all enemies in all rooms.

Strange Attractor 40px

Pick Ups, Chests and Monsters are magnetically attracted to your tears.

Super Bandage

Super Bandage Icon

Increases HP by 1 and gives 2 soul hearts.

Synthoil 40px

Increases damage and range.

Taurus Taurus Icon

Speed down, Gains speed while in a room with enemies until gaining My Little Unicorn effect for a few seconds after sustaining fire for some time.

Tech.5 Tech.5 Icon

Gives Isaac a third eye that randomly shots different types of Lasers.

Technology

Technology Icon

Gives Isaac a laser shot with unlimited range.

Shots pierce enemies but not rocks, fire, or poop.

Shots can't be angled, and will not provide knockback.

Technology 2 Technology 2 Icon

Fires a continuous enemy piercing laser as you shoot tears. Decreases your damage by -35%.

Tiny Planet Tiny Planet Icon

Increases range and makes tears orbit Isaac.

There's Options There&#039;s Options Icon

There will be 2 items available in Treasure Rooms or after defeating a boss. Choosing 1 item causes the other to disappear. Shop item.

Thunder Thighs Thunder Thighs Icon

Destroys rocks upon contact with Isaac. Adds one heart, and Lowers Speed

Toothpicks

Toothpicks Icon

Increases shot speed.

Torn Photo Torn Photo Icon

Tears + Shot speed up.

Tough Love

Tough Love Icon

Isaac randomly shoots teeth instead of tears, dealing 3.2 times his normal damage.

Transcendence

Transcendence Icon

Removes Isaac's body, allowing flight over obstacles, spikes and pits.

Treasure Map

Treasure Map Icon

Reveals all rooms for every floor, including the Secret Room. However, it does not reveal icons.

Trinity Shield Fichier:Rebirth trinity shield.png

Protects Isaac from ranged attacks in the direction he is facing.

The Wafer

The Wafer Icon

Turns all types of damage into a half-heart, including damage taken in The Womb and onwards.

Whore Of Babylon

Whore Of Babylon Icon

When Isaac reaches a half-heart, he is given +2.16 damage, and his speed increases by 0.3.

Wire Coat Hanger

Wire Coat Hanger Icon

Increases Tears by 0.7.

Wooden Spoon

Wooden Spoon Icon

Increases speed by 0.3.

Virgo Fichier:Rebirth virgo.png

Chance to gain temporary invincibility whenever you are damaged.

The Virus

The Virus Icon

Isaac will automatically poison any enemy that he touches.

Xray Vision 40px

Reveals and opens all Secret Room and Top Secret Room entrances.

Sur le réseau FANDOM